Autobeveiliging

Autobeveiliging

Afspraak maken?

Maak hier uw afspraak

De gelegenheid maakt de dief, met een autoalarm vermindert u de kans op autodiefstal en inbraak.

 

Jaarlijks worden er in Nederland zo'n 11.000 personenauto's gestolen en in meer dan 93.000 auto's ingebroken. 

Gelukkig nemen deze aantallen de laatste jaren wel af, voornamelijk doordat alle vanaf 1998 in Europa geleverde auto's standaard voorzien zijn van een startonderbreking (klasse 1 autobeveiliging) en daarnaast dure en diefstalgevoelige auto´s steeds beter worden beveiligd. Verzekeraars stellen ook steeds hogere veiligheidseisen aan auto´s die beperkt of volledig casco (all-risk) verzekerd worden, zo wordt de kans op diefstal een stuk kleiner.

U bent natuurlijk ook zuinig op uw bezittingen. Wellicht eist uw verzekeraar zelfs de inbouw van een SCM goedgekeurde klasse 1 t/m 5 autobeveiliging (uitleg over deze klassen vindt u verderop op deze pagina). In alle gevallen bent u voor de beveiliging van uw auto bij ons aan het juiste adres! Wij zijn een Kiwa SCM erkend bedrijf voor het inbouwen van autobeveiliging en werken met dezelfde systemen en merken die merkdealers ook monteren.

Voordelen verzekering

Als u ervoor kiest om uw auto beperkt casco of allrisk te verzekeren, dan is uw auto vaak verzekerd tegen schades als gevolg van (poging tot) diefstal, inbraak en joyriding. Om uw auto hiertegen te kunnen verzekeren, stellen verzekeraars eisen aan de beveiliging van uw auto. Aan welke beveiligingseisen uw auto moet voldoen, hangt meestal af van de leeftijd en cataloguswaarde van uw auto. Soms worden ook extra eisen gesteld aan diefstalgevoelige auto’s, zoals sportwagens, cabriolets en alle BMW- en Mercedesmodellen. Welke beveiligingseisen een verzekeraar aan een auto stelt vindt u in de voorwaarden van de verzekeraar.



De merken die wij inbouwen

Voor meer informatie over de verschillende mogelijkheden die we leveren en de prijzen daarvan.

  • Uitleg alarm klassen
  • Autobeveiliging klasse 2 met enkele of dubbele startonderbreking
  • Autobeveiliging klasse 3 met enkele of dubbele startonderbreking
  • Autobeveiliging klasse 4 met voertuigvolgsysteem
  • Autobeveiliging klasse 5 met voertuigvolgsysteem


 

Uitleg alarmklassen

Zoals vermeld, zijn er verschillende autobeveiligings klassen. Hieronder volgt meer informatie over wat deze klassen inhouden.

Klasse 1 (startonderbreker, standaard op alle vanaf 1998 in Europa geleverde auto's)
Een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering: een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.

Klasse 2
Een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als SCM Klasse 1), aangevuld met een inbraakdetectie met alarmering (sirene).

Klasse 3
Naast de beveiliging van SCM Klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening.

Klasse 4 en 5
Een SCM Klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een SCM Klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:

SCM Klasse 4:
SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm
SCM Klasse 5:
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat wel geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm

 

Klasse 2

Met enkelvoudige startblokkering

DEFA klasse 2 alarmsysteem.

  • Enkelvoudige startblokkering
  • Interieurbeveiliging
  • Omtrekbeveiliging
  • Aansturing centrale portiervergrendeling
  • Noodstroomsirene
  • Anti-carjack functie
  • Comfortsturing

Klasse 2 met dubbele startblokkering

DEFA klasse 2 alarmsysteem.

  • Dubbele startblokkering
  • Interieurbeveiliging
  • Omtrekbeveiliging
  • Aansturing centrale portiervergrendeling
  • Noodstroomsirene
  • Anti-carjack functie
  • Comfortsturing 

 

Klasse 3

Met enkelvoudige startblokkering

DEFA klasse 3 alarmsysteem.

  • Enkelvoudige startblokkering
  • Interieurbeveiliging
  • Omtrekbeveiliging
  • Aansturing centrale portiervergrendeling
  • Noodstroomsirene
  • Anti-carjack functie
  • Comfortsturing
  • Hellingshoekdetector

Met dubbele startblokkering

DEFA klasse 3 alarmsysteem.

  • Dubbele startblokkering
  • Interieurbeveiliging
  • Omtrekbeveiliging
  • Aansturing centrale portiervergrendeling
  • Noodstroomsirene
  • Anti-carjack functie
  • Comfortsturing
  • Hellingshoekdetector

 

Klasse 4

Autoalarm als basis met de uitbreiding van een voertuigvolgsysteem. Voor dit systeem is minimaal autobeveiliging klasse 1 noodzakelijk.

DEFA klasse 1

  • blokkeersysteem met dubbele startblokkering
  • twee 2-knops handzenders met rollende code
  • LED
  • codekaart-noodprocedure
  • optische indicatie via knipperlichten
  • aansturing centrale portiervergrendeling

Met de uitbreiding van een volgsysteem. Een volgsysteem bevat een interne GPS module welke zorgt voor nauwkeurige plaatsbepaling. Elke diefstal of inbraakmelding wordt onmiddellijk via het GSM netwerk naar de PAC (Particuliere Alarm Centrale) verstuurd. Deze meldkamer waakt 24 uur per dag, 365 dagen per jaar over uw beveiligde bezit zonder dat u daar zelf speciale handelingen voor hoeft te verrichten. De aansluiting bij deze alarmcentrale brengt naast de inbouw van het systeem nog maandelijkse kosten met zich mee. Hiervoor zijn twee mogelijkheden, Executive membership en Premium membership.


1. Executive membership

Bestaat uit de volgende diensten:

  • Aansluiting conform VbV/SCM norm 4&5
  • Aansluiting op de alarmcentrale
  • Automatische testmelding
  • Lokaliseren object na testmelding
  • Melding bij lage accuspanning
  • Automatische melding bij uitval accuspanning (sabotage)
  • GSM Abonnement inclusief communicatie kosten
  • Wegsleepdetectie via movementsensor
  • Doormelding van inbraakalarm naar alarmcentrale 24/7 (alleen mogelijk bij klasse 5)
  • Opvolging diefstalmelding door extern recherchebureau
  • Mogelijke lokalisatie via Faringwell app
  • Persoonlijk Faringwell e-Account

Kosten per maand: €19,95 exclusief BTW


2. Premium membership

Het premium membership is een uitbreiding op het Executive membership, waarbij de volgende aanvullende mogelijkheden zijn:

  • Start-Block
  • Jamming Block
  • Diefstal Block

Kosten per maand: €25,95 exclusief BTW

Meldingen bij de alarmcentrale beperken zich niet alleen tot Nederland. Ook voor andere landen in Europa (en deels zelfs buiten Europa) is in een effectieve alarmopvolging voorzien.

Anti-jamming
Onze klasse 4 en 5 systemen zijn reeds standaard voorzien van ingebouwde jamming-detectie, en lopen hiermee vooruit op de huidige eisen. Het systeem detecteert dat er een GSM-Jammer in de nabijheid van het voertuig actief is en blokkeert deze. Een GSM-Jammer is een stoorzender waarmee men in een kleine straal rondom deze stoorzender mobiele communicatie onmogelijk tracht te maken, om zo te voorkomen dat de auto door de alarmcentrale gelokaliseerd kan worden.

 

Klasse 5

Autoalarm als basis met de uitbreiding van een voertuigvolgsysteem. Voor dit systeem is minimaal autoalarmklasse 3 noodzakelijk.

DEFA klasse 3

  • enkelvoudige startblokkering
  • ultrasoon interieurbeveiliging
  • omtrekbeveiliging
  • aansturing centrale portiervergrendeling
  • digitale ATX-22 noodstroomsirene
  • twee 4-knops handzenders met cryptografische rollende code tegen code-scanners en  grabbers
  • Anti-carjack functie
  • comfortsturing
  • hellingshoekdetector

Met de uitbreiding van een volgsysteem. Een volgsysteem bevat een interne GPS module welke zorgt voor nauwkeurige plaatsbepaling. Elke diefstal of inbraakmelding wordt onmiddellijk via het GSM netwerk naar de PAC (Particuliere Alarm Centrale) verstuurd. Deze meldkamer waakt 24 uur per dag, 365 dagen per jaar over uw beveiligde bezit zonder dat u daar zelf speciale handelingen voor hoeft te verrichten. De aansluiting bij deze alarmcentrale brengt naast de inbouw van het systeem nog maandelijkse kosten met zich mee. Hiervoor zijn twee mogelijkheden, Executive membership en Premium membership.


1. Executive membership
Bestaat uit de volgende diensten:

  • Aansluiting conform VbV/SCM norm 4&5
  • Aansluiting op de alarmcentrale
  • Automatische testmelding
  • Lokaliseren object na testmelding
  • Melding bij lage accuspanning
  • Automatische melding bij uitval accuspanning (sabotage)
  • GSM Abonnement inclusief communicatie kosten
  • Wegsleepdetectie via movementsensor
  • Doormelding van inbraakalarm naar alarmcentrale 24/7 ( alleen mogelijk bij klasse 5)
  • Opvolging diefstalmelding door extern recherchebureau
  • Mogelijke lokalisatie via Faringwell app
  • Persoonlijk Faringwell e-Account

Kosten per maand: €19,95 exclusief BTW


2. Premium membership
Het premium membership is een uitbreiding op het Executive membership, waarbij de volgende aanvullende mogelijkheden zijn:

  • Start-Block
  • Jamming Block
  • Diefstal Block

Kosten per maand: €25,95 exclusief BTW

Meldingen bij de alarmcentrale beperken zich niet alleen tot Nederland. Ook voor andere landen in Europa (en deels zelfs buiten Europa) is in een effectieve alarmopvolging voorzien. 

Anti-jamming
Onze klasse 4 en 5 systemen zijn reeds standaard voorzien van ingebouwde jamming-detectie, en lopen hiermee vooruit op de huidige eisen. Het systeem detecteert dat er een GSM-Jammer in de nabijheid van het voertuig actief is en blokkeert deze. Een GSM-Jammer is een stoorzender waarmee men in een kleine straal rondom deze stoorzender mobiele communicatie onmogelijk tracht te maken, om zo te voorkomen dat de auto door de alarmcentrale gelokaliseerd kan worden.